syndroneonline.com
Myymäläsaatavuus Näytä myymälöittäin Tuotteen myymäläsaatavuustieto puuttuu Listassa arvioitu tuotesaatavuus myymälöittäin, saatavuus voi muuttua nopeasti. Myymälähinta voi poiketa verkkokaupan hinnasta. Tuotetiedot Näytä kaikki Kustantaja PS-kustannus ISBN 9789524518949 Alanimike Toteuta käytännössä Kirjoittajat Eliisa Leskisenoja Kieli suomi Thema-luokitus Varhaiskasvatus; Opetustaidot ja -tekniikat Ilmestymispäivä 2019-04-24T00:00:00Z Vuosi 2019 Painos 2, 2. p Tuotepääryhmä 01 Tuotelinja 1 Sivumäärä 215 Kirjastoluokka 38. 51 Kirjastoluokan kirjain K Uusintapainoksen pvm 2019-01-01T00:00:00Z Pituus 209 Leveys 146 Korkeus 13 Paino 282 Tuotemuoto Pehmeäkantinen kirja Tuoteryhmät Tuotekuvaus "Positiivinen pedagogiikka on sitä, että saa luvan kanssa olla lasten kanssa, istua lattialla, ottaa syliin ja kuunnella heitä. Mitä läheisempi lapsi on, sitä enemmän hänelle toivoo hyvää. Siitä tulee positiivinen, voimistuva kehä. Haluat tuntea lapsen vielä paremmin, ymmärtää häntä vielä syvemmin ja välittää hänestä vielä aiempaa enemmän. "
"Kyllähän jokainen lapsi kasvaa metrin henkisesti, jos sitä kehutaan ja kannustetaan. Minusta jo pelkkä ilo lapsen silmissä, kun sanoo, että sie oot niin ihana, on paras juttu. " Aidosti välittämällä ja myönteisyyttä ruokkimalla pystymme parhaiten kasvattamaan onnellisia, tasapainoisia ja hyvinvoivia lapsia. Lasten vahvuuksien huomioimisen ohella positiivinen pedagogiikka tarkoittaa muun muassa myönteisten tunnetilojen rakentamista, lämpimiin ihmissuhteisiin panostamista sekä lasten osallisuutta ja onnistumisen hetkiä. Parhaimmillaan positiivinen pedagogiikka toimii suurena voimavarana myös henkilökunnalle. Kirja tarjoaa konkreettisia ideoita, miten positiivista pedagogiikkaa kaikessa monipuolisuudessaan voidaan varhaiskasvatuksessa toteuttaa. Kirjassa esitellään hyvinvoinnin viisi supervoimaa, joiden avulla aikuinen voi rakentaa parhaat mahdolliset olosuhteet lapsen kasvulle, kehitykselle ja oppimiselle. Lisää inspiraatiota ja käytännön vinkkejä antavat varhaiskasvattajien tarinat, joissa he kuvaavat omaa matkaansa positiivisen pedagogiikan parissa.
Tunnetaitojen harjoittelu valmentaa myös tulevia ihmissuhteita ja työelämää varten. Myönteinen mieliala on tärkeässä roolissa monissa nuorelle tärkeissä tilanteissa kuten opiskelun aloittamisessa ja työhaastatteluissa. Esimerkiksi neuvottelujen on havaittu onnistuvan parhaiten ihmisiltä, jotka ovat ystävällisellä ja yhteistyöhaluisella asenteella (Fredrickson, 2011). Myönteisten tunteiden vahvistaminen ja lisääminen on opeteltavissa siinä missä kutominen tai sähköpostin käyttö. Joillekin nuorille tulee täysin uutena ajatus, että hyvää mieltä voi tavoitella harjoittelemalla. Harjoittelu ei lopulta ole sen kummallisempaa, kuin minkä tahansa muun taidon: tarvitaan taustateoria, pedagoginen harjoite sekä oppijan motivaatio oppia uutta. Positiivisen pedagogiikan periaatteet Positiivista pedagogiikkaa voi toteuttaa kasvatusympäristöissä tai kotona. Työskentely ei ole sidottu oppianeisiin vaan esimerkiksi matematiikan tunnilla voidaan havainnoida sinnikkyyttä, ystävällisyyttä, kauneuden- ja taituruuden arvostusta (luonteenvahvuuksia), teknisen työn tunnilla luovuutta, rauhallisuutta ja uteliaisuutta (myönteisiä tunteita).
Lapsen tulee kokea olevansa hyvä ja rakas juuri sellaisena kuin hän on. Varhaiskasvattajan tärkeä tehtävä on tarjota lapselle turvallinen kasvualusta, jossa hänen hyvät ominaisuutensa tulevat huomatuiksi ja ravituiksi. Lasten vahvuuksien huomioimisen ohella positiivinen pedagogiikka tarkoittaa muun muassa myönteisten tunnetilojen rakentamista, lämpimiin ihmissuhteisiin panostamista sekä lasten osallisuutta ja onnistumisen hetkiä. Parhaimmillaan positiivinen pedagogiikka toimii suurena voimavarana myös henkilökunnalle ja voi synnyttää ehtymätöntä imua ja paloa omaa työtä kohtaan. Kirja tarjoaa konkreettisia toimintamalleja ja ideoita siitä, miten positiivista pedagogiikkaa kaikessa monipuolisuudessaan voidaan varhaiskasvatuksessa toteuttaa. Kirjaa maustavat varhaiskasvattajien tarinat, joissa he kuvaavat omaa matkaansa positiivisen pedagogiikan parissa.