syndroneonline.com
Englanninkielinen ilmaisu "working and learning on-and-offline" tarkoittaa sitä, että tietokone suljetaan välillä ja oppimistilanteeseen kuuluu myös käytännön osuus. Pelin tekeminen on yhteisöllistä itse pelaamisen lailla Pelkästä pelaamisesta pitäisi professori Kristiina Kumpulaisen mukaan siirtyä askel eteenpäin pelien tekemiseen. Kun lapsi tekee pelin itse, hän joutuu soveltamaan aiemmin oppimiaan tietoja ja taitoja, ja hän hahmottaa peleissä tarvittavat osatekijät. – Yhteissuunnittelu, yhdessä opettajien ja kasvattajien kanssa, voi olla mielenkiintoinen oppimiskokemus, professori sanoo. Kasvatustieteen professori Kristiina Kumpulainen. Yle Vanhempien luulisi samalla oppivan itsekin: lasten pelimaailma on aikuisille usein sangen outo. Yhteisöllisyys on pelimaailman valtteja. Sen on voinut kokea vuosikymmenet vaikka Afrikan tähden ympärillä. Kestosuosikki on samalla opettanut nuoria pelaajiaan. Ainakin Afrikan maantiede tulee tutuksi, ja leikkirahojen laskeminen harjaannuttaa matemaattista osaamista.
Sama asia englanniksi ilmaistuna: word-of-mouth. Yhteissuunnittelu työväenopistossa Espoon työväenopisto kehittää toimintaansa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Asiakkaita toivotaan enenevässä määrin mukaan jo ideointi- ja suunnitteluvaiheessa. Yhteiskehittämisen avulla voidaan ketterästi ja nopeasti reagoida tilanteisiin, missä jatkuva oppiminen on keskiössä ja syvällinen asiakkaan ymmärrys paranee. Yhdessä opitaan ja kehitytään. Myös sinä voit ehdottaa uutta kurssia Omnian Espoon työväenopiston kotisivujen Ideanurkassa. Yhteyttä voit ottaa myös koulutuspäällikkö Tuula Alankoon. Tutustu työväenopiston blogiin Oppia ja iloa osoitteessa Tervetuloa mukaan yhteisöömme! Teksti ja kuvat: Kristiina Santala
Osta iSpeak oppia espanjan kieltä kortit sanoin ja testit – Microsoft Store fi-FI Yleiskatsaus Järjestelmävaatimukset Arvostelut Samankaltaiset Kuvaus iSpeak – se on jännittävä, kehittävä sovellus, Glenn Domanin ja Makoto Shichidon kieltenopetusmenetelmien perusteella. Sovelluksessa käyttää yli 3000 yleisesti käytetty sanoja. iSpeak: issä on saatavissa upeita täysikokoisia kuvia ja syntyperäisten puhujien äänittävien sanoja, tietokoneelta tuotettu ääntä sijaan. Sovelluksen toimintojen lisäksi sen voi käyttää korttien sarjana lapsille venäjäksi. iSpeak: issä on saatavissa yleisimpiä maailman kieliä kuten: - englanti - kiina - espanja - portugali - saksa - venäjä - ukraina - puola - ja muut... Sovelluksemme käyttäjät painavat mieleen yhdistyksen, kuvan ja äänen ansiosta. Tämä tekee uusien sanojen oppiminen helpoksi ja kaikille saataviksi ja kääntyy rutiinikoulutus huvittavaksi peliksi. Sinulla on mahdollisuus oppia sellaisia luokkia, kuten: eläimet, taide, linnut, vaatteet ja asusteet, kengät, dinosaurukset, kala, ruoka, hedelmät, marjat, vihannekset, luonnonihmeet, erinomaiset sijainnit, koti ja toimisto, paperitavarat, kalusteet, työkalut, kodinkoneet, sisustus, keittiö, ihminen, ammatit, ilmeet, hyönteiset, värit, numerot, muodot, esineet, julkiset paikat, metsä ja vuodenajat, vesi, kasvit, matelijat, urheilu, liikenne, verbit ja monet muut.
Ominaisuudet Learning languages using flashcards with words, pronunciation and image Native speaker voices English, Simplified Chinese, Spanish, German, Portuguese, Russian, Polish and Ukrainian languages Different modes to test and validate your learning Lisätietoja Julkaisija: Five Systems Development Tekijänoikeus Kehittänyt Julkaisupäivämäärä 18. 9. 2016 Ikäluokitus Yli 3-vuotiaille Tämä sovellus voi Käytä Internet-yhteyttä Hallitse tilin käyttäjänimeä ja kuvaa Asennus Hanki tämä sovellus, kun olet kirjautunut sisään Microsoft-tiliisi, ja asenna se enintään kymmeneen Windows 10 -laitteiseen.
Nyt tarvitaan luovuutta ja hoksottimia! Mikä sana sinulle tulee mieleen millainen- ja mikä-sanojen yhdistelmästä? Arvaatko, mitä sanaa pelikaverisi ajattelee? Tässä riemastuttavassa koko perheen pelissä keksitään sanoja ja arvaillaan pelikavereiden ajatuksenjuoksua. Mielikuvitukselliset vastaukset tekevät pelaamisesta hauskaa. Kun vastaat samoin kuin pelikaverisi, saatte molemmat pisteen. Voit pelata peliä kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi! Tämän pelin idea puree niin lapsiin kuin aikuisiinkin. Ja kyllästymään ei pääse, sillä sanakorteista muodostuu tuhansia erilaisia yhdistelmiä. Pelipaketti sisältää: 140 sanakorttia, 6 pyyhittävää vastaustaulua, 6 tussia, 6 liinaa, tulostaulun ja säännöt 2-6 pelaajaa, pelin kesto 20+ min
16. 2017 19:35 < piran > testo_jolle Kylläpä alko taas vituttamaan ne kommentit. Taijanpa äänestää Simulaa. 20 16. 2017 19:18 < herald > testo_jolle Aika hyvin noissa linkkis kommenteissa näkee, kuinka yksinkertasia ihmiset on eivätkä lue tekstistä muuta kuin sanat "natsi", vaikka tuo on vaan selvää sarkasmia. 35 16. 2017 17:12 < gasolain > Skedellä on kiva leikkii, mut terkkaril on aina vitu pitkä jono 0 16. 2017 17:11 -3 16. 2017 15:31 63 < mezzonal > Mitähän loppu plakaatissa lukee, vai onko jossain puostoissa jotain sisustus lauseita. 16. 2017 15:30 < H3n3zz > Romanilapset leikkiny puukkohippaa. 1 16. 2017 15:28 < MrDarkman > smell of irony... (and death) 16. 2017 15:23 < Jonimac > feministien kokoontumispaikka 16. 2017 15:20 < Nkoo > American History X 105
Tiivistelmä Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa musiikkiaiheinen oppimispeli. Tutkimustehtävänä oli selvittää, miten oppimispelit vaikuttavat oppimiseen. Työssä testattiin oppimispelin soveltumista perustason teoria-asioiden oppimiseen soittoharrastuksen alkuvaiheessa ja pelin soveltumista käytettäväksi soittotunnilla. Oppimispelistä tuli Musapolku-niminen lautapeli. Peli sisältää nuotinluku- ja rytmitehtäviä ja se on suunniteltu alakouluikäisiä lapsia ajatellen. Musapolku-peli sopii käytettäväksi ensimmäiselle perustasolle sekä pianonsoiton opetukseen että musiikin perusteiden opetukseen. Peli on tarkoitettu lisämateriaaliksi tukemaan muita opetusmenetelmiä. Teoriaosuudessa tarkasteltiin oppimista ja siihen liittyviä käsitteitä sekä oppimispelien käyttöä opetuksessa. Raportti sisältää myös kuvausta opinnäytetyöprosessin vaiheista ja pelin sisällöstä sekä testauksesta ja tuloksista. Testauksesta saadut tulokset tukivat aiemmin tehtyjen tutkimusten tuloksia oppimispelien hyödyistä.