syndroneonline.com
Rupee ajelemaan RE85:lla niin sekin putsaa tehokkaasti männänrenkaat sekä öljyrenkaan. Kirjoittaja Shadow_Fi » Ma Touko 27, 2013 14:39 Oho, onpas kova väittämä. Pitääkö tämä nyt yhtään paikkaansa? Siis olen joo lukenut sen putsaavan palotilan, mutta miten sitten muka männänrenkaat tuosta aukeaa on mulle aika mystistä. Miten sitten toi originaali 250tkm ajettu bensapumppu reagoi tankilliseen etanolia? Jyrchi Viestit: 1000 Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53 Kirjoittaja Jyrchi » Ma Touko 27, 2013 16:21 Kyllähän etanoli kehonkin puhdistaa jos riittävästi ottaa Viinahan toimii tehokkaana liuottimena, eli liottaa kyllä ihan hyvin kaikki siihen kosketuksissa olevat osatkin. Periaatteessa toimii samalla tavalla kuin Forte, vaikuttava aine vain eri. SAAB 9-5 Aero -05 Mertmi "Saabisti" Viestit: 9774 Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38 Paikkakunta: Joensuu Kirjoittaja Mertmi » Ma Touko 27, 2013 18:20 Etenkin kylmäkäynnistyksessä palotilasta pääsee männänrenkaiden ohi palamatonta polttoainetta, joka päätyy öljyn sekaan.
Jos tämä oli kysymykseeni niin en ole mitään meinannut, kunhan tietämättömänä kysyn. Mielelläni otan tietoa vastaan jos sitä joku viitsii jakaa. Lähinnä kiinnostaa tietää kuinka monen tunnin työ männänrenkaiden vaihto ilman hoonausta on ammattilaisella. Eikai jakopää vielä ole ajankohtainen omassa tapauksessa 187tkm ajetussa puhtaassa koneessa. Kun kone on purettu niin pitkälle, että sylinterien hoonaaminen on mahdollista niin miksi sitä ei tehtäisi. Vaatii huolellisen suojauksen. Ei lisää merkittävästi kustannuksia. Kuitenkin sillä on suuri merkitys jotta öljy tartuu sylinterinseinämiin. Ainakin on tarkastettava ettei putkissa ole kiiloittuneita läikkiä, johon öljy ei tartu. Kyseessä kuitenkin sen luokan remontti, että kaikki irroitteutut osat kannattaa kunnostaa. Henke Matalapaineturbo Viestit: 156 Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57 Paikkakunta: Kemi Kirjoittaja Henke » Ti Huhti 09, 2013 20:27 Koskimaa kirjoitti: Kiitos vastauksista. Kuinkahan monen tunnin työ ko. operaatio on ammattimieheltä näin karkean arvion mukaan?
Hyviä neuvoja on alkuperäinen kirjoittaja saanut. Minä myös pyörittelin "uutta" autoani joka oli siis 40 000 kilometriä ajettu ja ensimmäiset 30 000 niistä long life öljyllä tärvätty, puhtaaksi seuraavalla tavalla: Auto oli lämpimäksi ajettu, pukilla, ja lisäsin öljyn joukkoon puoli litraa stp moottoripesuainetta. Se on jokseenkin vain dieseliä, jossa on vähän mukana edta:ta tehosteeksi. Annoin pyöriä sen koneessa tyhjäkäynnillä 20 minuuttia, välillä ihan kevyesti sitä konetta kierrättäen. Korkeintaan jotain noin 1700 kierrosta minuutissa, ei siis mitään ryntäyttämistä tai muuta vastaavaa. Auto oli siis pukilla, jolloin kuormitusta ei varsin ollut eikä tullut. Kyllä tuo minun koneeseeni auttoi. Hydrauliset nostajat tuosta ainakin norjistuivat, ja koneen käyntiääni parani ihan selvästi. Nyt teen tuon käsittelyn vuosittain, kun itse vaihdan uudet öljyt koneeseen. Vaihdelaatikon öljyt ja jarrunesteet vaihdan joka toinen vuosi. Tuosta itse tehdystä simppelistä moottorin pesusta on tullut minulle yksi auton huoltamisen standardi tempuista.
Forte-käsittelyssä vanhaan moottoriöljyyn lisäätään liuottavaa lisäainetta, ja moottorin annetaan käydä nämä aineet sisälläpuolisen tuntia, jolloin lisäaine irrottaa likaa kaikkialta. Töhnät valutetaan sitten vanhan öljyn mukana heti pois moottorista. Tuo puoli litraa tuhatta kilometriä kohti on monen valmistajan ilmoittama ns. normaalin öljynkulutuksen raja. Eihän se ole mitään normaalia, mutta ei sen takia kannata ryhtyä moottoria purkamaan. Ei muuta kuin edullista öljyä tavaratalosta, ja sitä koneeseen puoli litraa tuhannen kilometrin välein. Moottoriremontin hinnalla tuota vauhtia lisäilee öljyä niin monta vuotta, että autoasta alkaakin jo aika jättää aivan muista syistä.